Ekspedition
For langt de fleste varer bestilt på arius.dk er leveringstiden 2-5 hverdage. Skulle en vare være i restordre, fremsendes besked via e-mail, eller du kontaktes pr. telefon hurtigst muligt.

Alle priser på arius.dk er anført i DKK inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Der tages forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer.

Betaling
På arius.dk kan du gebyrfrit betale med følgende betalingskort: Visa, Mastercard, Visa Electron og American Express. Vi tager imod MobilePay på webshop og i butik. Man kan også betale via Anyday på webshop.

Fragt
Pakker sendes med GLS, og prisen for forsendelse fremgår under bestillingen i relation til din leveringsadresse samt størrelse af ordre. Enkelte varer kan falde udenfor angivne takster. Det gælder særligt tunge eller store forsendelser. Vi sender fragtfrit ordrer over kr 500 kr.

Vi gør opmærksom på, at varer til lande udenfor Danmark bliver pålagt gældende fragt, kontakt os evt. for info. Varer til ikke-EU lande bliver pålagt fortoldning. Dette vil blive opkrævet særskilt når ordren er afgivet.

Afhenter man ikke sin pakke, og den kommer retur til os, vil man blive opkrævet fragt, både for forsendelse til dig, og retur til os.

I øvrigt gælder følgende:
14 dages fuld returret og bytteret fra den dag varerne modtages. Er der tale om varer med tryk eller specialfremstillede varer, bortfalder returretten. Julegaver byttes til og med 15. januar.

Varerne byttes ved at sende dem retur til Aríus, eller aflevere dem i forretningen i Helsingør. Varen skal leveres tilbage i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelse. Den enkelte vare skal tilbageleveres i sin originale emballage. Den originale emballage er en væsentlig del af varens værdi og er dermed afgørende for, om vi kan sælge varen som ny til en anden kunde.

Returporto betales altid af kunden, pakken skal sendes til adressen i Nærum, og må ikke sendes til pakkeshop, sendes de til pakkeshop vil pakken blive sendt retur til dig igen. Vi betaler porto for den ombyttede vare til samme adresse som den første vare er bestilt til. Skal varen sendes til anden adresse, kontakt os herom. Udfyld returnerings blanketten der følger med varen, og udfyld hvilken vare du ønsker byttet til eller evt. pengene retur. 
Hvis du ikke har returnerings blanketten længere, skal kvittering eller kopi af denne medsendes returvaren incl. ordrenummer.

Købet kan fortrydes ved overdragelse til GLS, ved nægtelse af modtagelse eller sendes retur.

Ønsker du at returnere din vare, eller bytte til anden størrelse, skal varen sendes til følgende adresse (ikke pakkeshop)
Aríus / Jim's Sadelmageri
v/James Hughes
att. Lulu
Rundfobivej 135
2850 Nærum

CVR Nr. 25488822

Udover ovenstående betingelser er forbrugeraftaleloven gældende.

Man er også velkommen til at komme op i showroomet i Helsingør og bytte sine varer fysisk. Adressen er Borsholmvej 39A, 3000 Helsingør. Se åbningstider under kontakt. 

Reklamation
Som forbruger har man 2 års reklamationsret efter varen er modtaget, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Reklamationer fremsendes ligeledes til ovenstående adresse i Nærum (ikke pakkeshop), med seddel omkring hvad du vil reklamere over, samt kopi af kvittering.